W trosce o pompę paliwową

Przyzwolenie ze strony partnerki na nielimitowane oglądanie meczy, najczęściej wiąże się z awarią związaną z samochodem. Myśl o zalaniu diesla benzyną wielu przyprawia o palpitacje serca. Jak więc efektywnie edukować płeć żeńską w zakresie nie tylko prawidłowego tankowania paliwa, ale również dbania o pompę oleju napędowego przy jednoczesnym komforcie autonomii władzy nad pilotem od TV?

Zasada działania pompy paliwowej

pompa do oleju napędowegoJeśli jesteśmy nieśmiertelnymi fanami retro- klasyki jeżdżąc np. trabantem- problem nie będzie nas dotyczył, jednakże blisko siedemdziesięcioprocentowa zniżka na OC z racji żółtych rejestracji nie zawsze wiąże się z wysokim komfortem jazdy, dlatego popularne silniki diesla wyposażone są w urządzenie takie jak pompa do oleju napędowego. Poza jej główną funkcją, jaką jest oczywiście dostarczanie paliwa ze zbiornika do wtryskiwaczy jest dodatkowo transport odpowiedniej dawki sprężonego powietrza do cylindrów, dzięki czemu powstaje samozapłon, a następnie tłoki zostają wprawione w ruch, by w ostateczności móc uruchomić napęd za pomocą wału korbowego w połączeniu ze skrzynią biegów. Obecnie jednym z najczęściej stosownych rozwiązań w pompach oleju napędowego są układy typu Common Rail, czyli tzw. pompy wysokiego ciśnienia, które osiągają możliwość wytworzenia ok. 1000 barów. Układy Common Rail w pozytywny sposób oddziałują na zwiększenie mocy silnika, a poprzez zastosowany system dowolnego zaprojektowania możliwości wtrysku proces przebiega płynniej, przez co regulacja zapłonu oraz ciśnienia przekazywania dawki oleju napędowego jest zdecydowanie efektywniejsza.

Aby zapewnić sobie długa żywotność pompy paliwowej pamiętajmy przede wszystkim o wykonywaniu regularnego przeglądu technicznego a także zapewniajmy naszemu samochodowi dobrej jakości paliwo. Ponadto w regularnych odstępach czasu dbajmy też o to, aby wymieniać filtr paliwa no i oczywiście nigdy nie jeździjmy na oparach paliwa, przez zerowanie zbiornika do samego końca.