Rozwój motoryzacji na przestrzeni lat

Pierwsze auto zostało wyprodukowane w roku 1886. Od tamtego czasu rok w roku powstawały coraz to nowsze konstrukcje. Wprowadzane zostały zmiany co do każdego elementu pojazdu, zaczynając od kół, zawieszenia kończąc na silnikach, jego osprzęcie, a nawet całej karoserii. Ciągłe udoskonalenia mają swoje zalety, ale też i wady.

Wyższość pomp wtryskowych nad gaźnikami

regeneracja pomp wtryskowych płockObecnie każdy z nowszych modeli samochodów, a nawet i motocykli wyposażony jest w pompy wtryskujące paliwo do komory spalania umiejscowionej w silniku. Wtryskiwacze zajęły miejsce gaźników, które są już przeżytkiem. Dzięki pompom wtryskowym silniki o tej samej pojemności skokowej są wstanie generować większą moc przy jednoczesnym zużyciu mniejszej ilości oleju napędowego. Zyskujemy więcej koni mechanicznych jednocześnie oszczędzając pieniądze na paliwie. Wtryski sterowane są automatycznie, dzięki temu jest znacznie zmniejszone prawdopodobieństwo, że nam się zawieszą tak jak miało to miejsce w przypadku gaźników, gdzie było dużo większe ryzyko zacięcia się pływaka, co skutkowało wylewaniem się paliwa przez otwór nadmiaru. Niestety pompy wtryskowe nie są bez wad, co jakiś czasu muszą być poddane regeneracji. Jednak nie jest to problem, wystarczy poszukać odpowiedniego warsztatu chociażby w Internecie wpisując np. frazę regeneracja pomp wtryskowych Płock. Mimo tej wady to w zestawieniu zalet i wad pompy wtryskowe wypadają dużo lepiej niż gaźniki.

Nieodłącznym elementem użytkowania jakiegokolwiek urządzenia jest jego zużywanie się. Nie ma rzeczy niezniszczalnych. Podobnie jest w przypadku pojazdów silnikowych. Po długim okresie użytkowania części eksploatacyjne tracą swoje właściwości. Takie elementy jak pompy wtryskowe muszą być co jakiś czas poddawane regeneracji, jest to rzecz zupełnie normalna.