Trening na siłowni

Gdy już z Twoich wyborów odpadł orbitrek treningowy i ławka na siłownie, to pewnie wybrałeś siłownię. Ale jak zacząć? Koniecznie zacznij krótka rozgrzewką. Rozgrzewka jest po to aby przy treningu nie nabawić się jakiejś kontuzji. Najlepiej użyć do tego jakiś sprzęt np. rower lub wiosła.

Trening na siłowni jest ciężki i wymagający poświęcenia – jednak uważam że warto się trochę pomęczyć

siłowniaPo rozgrzewce czas na trening wzmacniający, który ma za zadanie przyzwyczaić organizm do większego wysiłku. Najważniejsze jest aby ćwiczenia zacząć od największych grup mięśni czyli klatki piersiowej, nóg i brzucha. Do tych ćwiczeń przyda się ławka na siłownie. Następnie biceps i triceps. Po kolei ćwiczymy najpierw klatkę piersiową, później barki, następnie triceps, grzbiet i biceps a na samym końcu nogi i brzuch. Jeśli jesteś zielony w te sprawy na pewno nie możesz próbować żadnych programów treningowych profesjonalistów. Od czegoś trzeba zacząć, a na pewno większe efekty osiągniesz zaczynając delikatnie, z czasem zwiększając intensywność. Taki trening powinien być zmniejszany średnio co trzy miesiące. Chodzi o to aby osiągnąć jak największe efekty ponieważ organizm przyzwyczaja się do wysiłku. Pamiętaj aby wykonywać ćwiczenia zgodnie z techniką. Zła technika może być przyczyna kontuzji. Tu z pomocą przyjdzie cie instruktor albo po prostu inny ćwiczący. Jednak żeby trening był skuteczny potrzebny jest nam również odpoczynek. Mięśnie rosną podczas odpoczynku, a żeby trening był jak najbardziej efektywny to powinniśmy ćwiczyć średnio co dwa trzy dni.

Lecz jednak nie tylko trening jest istotny, ale także dieta jest ważna. W tym wypadku warto iść do lekarza aby ten pomógł dobrać nam odpowiednie pożywienie dietetyk odpowiednio dobierze dietę do tego aby nam pomóc w tym co chcemy i do wagi naszego ciała. Pamiętajmy o tym że dobra kondycja to nie tylko trening na siłowni, ale również wiele innych czynników.