Jak przebiega auto detailing?

samochodZadbany samochód jest marzeniem niemal każdego kierowcy. Niestety nie zawsze codzienne zabiegi pielęgnacyjne wystarczą. Użytkowanie wiąże się bowiem ze zniszczeniami eksploatacyjnymi, na które nie mamy większego wpływu. Lakier narażony jest przecież na zniszczenia mechaniczne.

Często rysy powstają na parkingach nawet bez naszego udziału. Także deszcz, wiatr i słońce prowadzą do zmian w wyglądzie lakieru. Przebarwienia, ślady po szczotkach z myjni samochodowej, kurz i piasek, resztki wosku i innych środków pielęgnacyjnych są więc nie do uniknięcia. Także skóra, którą obszyte są fotele może zacząć pękać i przecierać się. Podobny problem dotyczy skórzanych kierownic. Po jakimś czasie warto więc zainwestować w zabieg odświeżający. Taki totalny lifting samochodu zapewni nam usługa jaką jest auto detailing. Pod tym terminem coraz częściej reklamują swoje oferty także lakiernie i myjnie samochodowe. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że tutaj zmiany często dotyczą jedynie pielęgnacji konkretnego elementu. A detailing to nie tylko woskowanie czy polerowanie lakieru, ale całkowite odnowienie zewnętrznych i wewnętrznych elementów pojazdów. W skład takiej usługi wchodzi więc dokładne mycie, polerowanie lakieru, zabezpieczanie go woskiem czy innymi środkami, odnawianie elementów plastikowych i gumowych nadwozia oraz wnętrza samochodu, renowacja tapicerki, kierownicy i wielu innych elementów. Jak przebiega więc tego rodzaju zabieg? Otóż przede wszystkim jest on bardzo dokładny. Pierwszym krokiem musi być dokładne, ręczne umycie całego pojazdu. Następnie lakier musimy oczyścić ze smoły i innych bardziej trwałych zabrudzeń, których nie usunie popularna myjka ciśnieniowa.

Coraz częściej specjalne zakłady stosują również glinkę. To właśnie ona jest w stanie usunąć z lakieru wszelkie zabrudzenia, które wniknęły już w powłokę. Następnie następuje uzupełnienie braku w lakierze oraz jego polerowanie z użyciem past ściernych i polerki obrotowej. Kolejnym krokiem jest korekta reflektorów, lamp, uszczelek, listew, opon, felg. Później lakier zabezpieczany jest woskiem syntetycznym lub hybrydami oraz zabezpieczenie i korekta wnętrza samochodu.